Boothelling (2)

boot helling.pngvrijdag 26 januari 2018 18:20

In de commissievergadering van 20 september 2017 heeft onze fractie haar zorgen geuit over de drukte op de Urker boothelling,d e lange wachttijden en het ontstaan van files op de Domineesweg vanwege deze drukte.

We hebben gevraagd om uitbreiding van en/of een alternatieve locatie voor een boothelling. Wethouder Post beloofde er mee aan de slag te gaan. Het (teleurstellende) antwoord is inmiddels binnen:

"In de vergadering van Commissie 2 is op 20 september 2017 aan wethouder G. Post gevraagd of het mogelijk is dat de gemeente Urk zelf een boothelling realiseert.

Ons College trekt de conclusie dat dit momenteel niet aan de orde is als het gaat om de haven van Urk. Zoals verschillende malen gemeld is het de laatste jaren steeds drukker geworden in de havens, leder stukje ruimte is hard nodig om Maritiem Urk te faciliteren in de werkzaamheden aan de schepen. Er is een boothelling aanwezig nabij de Urkersluis. Deze wordt op warme zomerdagen volop gebruikt en voorziet in de behoefte. Het college wil de discussie weer opnieuw voeren na realisering van de buitendijkse haven"

Wat de ChristenUnie betreft houden we de boothelling op de agenda. De druk op deze lokatie wordt alleen maar groter.

Wordt vervolgd.

Reacties op 'Boothelling (2)'