Blogs per auteur

Meindert Bakker
    Door Meindert Bakker op 16 februari 2022

Investeren in oenze Toekomst

Ik kan me geen jaren herinneren met zoveel onrust als de afgelopen twee jaar. Corona lijkt ons van elkaar te verwijderen. De polarisatie verdeelt ons, is naar binnen gekropen op ons werk, in onze families, onze kerken. Onzekerheid over de toekomst, onze vrijheden, onze gezondheid: ze raken onze onderlinge verhoudingen, soms tot aan de keukentafel toe.

Lees meer over "Investeren in oenze Toekomst"
  2. Biddag Durf.jpg
    Freek Brouwer
    Door Freek Brouwer op 6 februari 2022

Ogen Open!

Bidden en danken doen we op Urk met de regelmaat van de klok. In ons gezin, als we alleen zijn. Thuis, in de kerk en op het werk. En als we bidden en danken doen we onze ogen dicht. Zo zijn we dat gewend, zo tonen we respect en zo tonen we eerbied. Bovendien concentreren we ons op die manier maximaal op het gebed.

Lees meer over "Ogen Open!"
  3. Gezegende Kerstdagen (620 x 280 px).jpg
    Meindert Bakker
    Door Meindert Bakker op 23 december 2021

Kerst 2022

het lijkt tegenwoordig wel alsof het ritme van ons leven zich beweegt van persconferentie naar persconferentie. Van de ene onzekerheid naar de andere onzekerheid. Alsof het belangrijkste nieuws alleen nog maar uit Den Haag kan komen.
    Maar het belangrijkste nieuws wordt niet verteld op persconferenties. Het belangrijkste nieuws staat ook niet altijd in de krant.

Lees meer over "Kerst 2022"

Labels: , ,

4. Durf klein 2.jpg
    Freek Brouwer
    Door Freek Brouwer op 4 mei 2021

Project Durf!

Toen ik 2017 een artikel in de Volkskrant las over het IJslands Preventiemodel dacht ik meteen ‘dit is wat voor Urk’. 20 jaar geleden kwam het gros van de IJslandse jongeren in de hoofdstad in de weekenden bijeen om elkaar te ontmoeten, maar ook om veelvuldig alcohol te nuttigen en verdovende middelen te gebruiken.

Lees meer over "Project Durf!"