Cultuurnota vastgesteld

Cultuurnota.pngdonderdag 25 april 2019 09:39

In de afgelopen raadsvergadering van 11 april 2019 is de cultuurnota vastgesteld. ChristenUnie Urk is hier blij mee, aldus raadslid Nelleke Brouwer. Dit was een belangrijk punt uit ons verkiezingsprogramma. Van een eenvoudig geformuleerde opgave uit het #coalitieakkoord is een duidelijke en overzichtelijke #cultuurnota opgesteld in overleg met de gemeenteraad en het culturele veld. Het geeft #richting en tegelijkertijd ook ruimte voor nieuwe initiatieven. Graag ziet de ChristenUnie ook een duidelijke verbinding tussen het sociaal domein en cultuur zodat inwoners voor wie het lastig is om van cultuur te genieten toch daartoe de mogelijkheid krijgen. Ook gaf raadslid Kramer nog een suggestie: vóór het bekende #Urker volkslied “Waor al maar dan duzend jaoren” was er een ander volkslied. Vooral onze oudere inwoners kennen dit nog goed, getuige het bezoek van onze senioren aan Museum Het Oude Raadhuis. Kunnen we dit lied niet in ere herstellen door het weer te gaan zingen tijdens #aubades?
#groosopurk #Urkmiteenkanger #cultuur #erfgoed

Reacties op 'Cultuurnota vastgesteld'