Lokale en landelijke ChristenUnie gezamenlijk voor ziekenhuiszorg

Gert Jan Segers en Freek Brouwerdonderdag 01 november 2018 20:18

Naar aanleiding van het failliet gaan van de IJsselmeerziekenhuizen, het Slotervaartziekenhuis in Amsterdam en alles wat eromheen gebeurde, is er woensdag 31-10-2018 een plenair debat gehouden in de Tweede Kamer.
Vanuit onze fractie is er in de afgelopen dagen verschillende keren contact gezocht met onze landelijke vertegenwoordigers in Den Haag om onze grote zorgen en ons standpunt te verwoorden.
Urk is na dit faillisement geografisch gezien in een gebied komen te liggen waar we niet meer gewaarborgd waren qua acute zorg en verloskundige hulp.

Onze standpunten werden door onze fractievoorzitter Gert-Jan Segers goed verwoord en door het indienen van een motie (ingediend door ChristenUnie, CDA en SGP) die gesteund werd door de kamer, zijn we ervan verzekerd dat minister Bruins alles op alles moet gaan zetten om acute zorg en de verloskundige hulp te waarborgen bij een overname van de IJsselmeerziekenhuizen.
Deze waarborging is het hoogst haalbare op het politieke vlak op dit moment.

Uiteraard houden we een vinger aan de pols bij alle ontwikkelingen die nog komen gaan en hopen we dat er met een overname zo snel mogelijk zekerheid geboden kan worden aan (Urker) werknemers en patienten.

Reacties op 'Lokale en landelijke ChristenUnie gezamenlijk voor ziekenhuiszorg'