ChristenUnie blijft zich inzetten voor de visserij

05f8bca6-3692-42ea-8260-dedbe6b9d5e0maandag 05 maart 2018 22:14

Brexit, aanlandplicht en pulskor. Drie thema's die op Urk megabelangrijk zijn, omdat ze onze visserij raken. En als ze de visserij raken, dan hebben we het op Urk direct over gezinnen waarvoor het de broodwinning is. De Brexit schept onzekerheid, de aanlandplicht is niet te doen en Brussel, onder aanvoering van Frans fakenews, wil de pulskor de nek omdraaien.

Maar wat ons betreft is de visserij is een sector om trots op te zijn. Vol van innovatie en duurzaamheid. Met oog voor de schepping (denk aan een project als Fishing for Litter waarbij Nederlandse vissers voorop lopen in het opruimen van afval uit de Noordzee). Een sector die het waard is om voor te blijven vechten.

De ChristenUnie ziet dat en blijft zich daarom inzetten voor deze oerhollandse sector. Als het gaat om Brexit, aanlandplicht en pulskor hebben de vissers een trouwe partij aan hun zijde: de ChristenUnie. Samen blijven we doorstrijden. Wij willen dat ook over 20 jaar jongens blijven kiezen voor het prachtige vak van visserman.

Voor meer info: zie hieronder het interview met minister Carola Schouten.

Reacties op 'ChristenUnie blijft zich inzetten voor de visserij'