Manifest "Waardig Ouder Worden" overhandigd

Segers in Kompaszaterdag 17 maart 2018 15:19

Op zaterdag 17 maart is Gert Jan Segers, onze landelijke fractievoorzitter, langsgekomen op Urk. Hij deed dit om samen met ChristenUnie Urk het manifest "Waardig Ouder Worden" te overhandigen. "Waardig Ouder Worden" staat tegenover 'voltooid leven'. Onze kwetsbare ouderen verdienen juist de zorg die ze nodig hebben. Zorg met een hart vol liefde in een omgeving die als thuis voelt.

Landelijk zet de ChristenUnie zich daar voor in, maar dit vertaalt zich ook plaatselijk. ChristenUnie Urk wil zich blijvend inzetten voor onze ouderen. Zij hebben het fundament gelegd voor de huidige samenleving waar we in leven. Zij verdienen het dat er met warmte en liefde naar hen wordt omgekeken.

Zoals wellicht bij u bekend heeft de ChristenUnie samen met Omroep Max en de landelijke ouderenbond KBO-PCOB het manifest “Waardig Ouder Worden” geïntroduceerd. Samen met deze organisaties willen we optrekken voor de ouderen in onze samenleving.

Wij geloven in een samenleving waarin ouderen zich gezien en gewaardeerd voelen. Een samenleving waarin zij goede zorg en liefdevolle aandacht krijgen, gewaardeerd worden om wie ze zijn en waarin zij kunnen blijven meedoen. Dat is de samenleving die ons voor ogen staat. Daarbij beseffen wij dat wij niet alle problemen altijd kunnen oplossen.

Om die samenleving dichterbij te brengen, willen wij ons met dit manifest ‘Waardig ouder worden’ inzetten voor een samenleving waarin ouderen een volwaardige plaats hebben!

De initiatiefnemers:
Gert-Jan Segers (fractievoorzitter ChristenUnie Tweede Kamer)
Jan Slagter (bestuurder Omroep MAX)
Manon Vanderkaa (directeur KBO-PCOB)

Lijsttrekker Meindert Bakker heeft samen met Gert Jan Segers ons manifest overhandigd aan Frank Kodden van Zorggroep ONL en Wilfred Muller van Talma Haven Urk.

KLIK HIER om ons manifest voor de Urker ouderen te lezen.

Archief > 2018 > maart